Mobiliteit

Mobiliteitsgarantie in de onderhandelingsfase van een wagenpark

Leestijd 2 minuten
Auteur

Vanaf 40 leaseauto’s ben jij een serieuze onderhandelingspartner voor wagenparkbeheerders. Door je ook zo op te stellen, heb jij in een later stadium heel wat minder kopzorgen over de vloot leaseauto’s. Onderhandel met name over de mobiliteitsgarantie in het wagenparkbeheercontract.

24/7 hulpservice

Mobiliteitsgarantie is een 24/7 hulpservice van de merkdealer. Een soort wegenwacht dus, maar dan georganiseerd vanuit Mercedes-Benz, Audi of Volkswagen. De mobiliteitsgarantie start vaak kosteloos en heeft een looptijd van ongeveer 2 jaar.  

Maar voor wat hoort wat. In ruil voor de gratis pechservice laat jij het onderhoud van alle auto’s bij de dealer uitvoeren. Na de garantieperiode bepaal je zelf of de dienst bij de merkdealer blijft liggen.

Dit is er verzekerd

Wat er wel of niet is verzekerd, verschilt natuurlijk per contract. Normaal gesproken zit de reparatie van een kapotte motor, lekke band en sterretje in de ruit daarbij in. De mobiliteitsgarantie geldt vaak niet als de bestuurder zelf schade maakt of een ongeluk veroorzaakt. Ook schade door toedoen van inbrekers en vandalen behoort niet tot de mobiliteitsgarantie.

Wegenwacht of mobiliteitsgarantie?

De ANWB-wegenwacht verzekert in een allrisk-pakket alle zaken die de mobiliteitsgarantie niet biedt. Wat maakt de dienst van de merkdealer dan een slimme keuze? Dat ligt aan de expertise. Een leverancier weet immers als geen ander hoe de auto’s moeten worden gerepareerd en onderhouden. En onderdelen liggen altijd op locatie. Zo zijn jouw medewerkers snel en vakkundig geholpen.

De verantwoordelijkheid voor alle leaseauto’s kun je ook overdragen aan de wagenparkbeheerder. Veel bedrijven willen hun klanten volledig ontzien en bieden daarom mobiliteitsgarantie.

Aan de onderhandelingstafel

Neem je eenmaal plaats aan de onderhandelingstafel, dan doe je er goed aan hoog in te zetten als het gaat om mobiliteitsgarantie. Richt je niet op een standaardpakket, maar op een dienst op maat. Eén die naadloos bij jouw bedrijf aansluit.

Wat vind jij belangrijk?

  • 24/7 klantenservice
  • Haal- en brengservice
  • Verzekerd tegen diefstal
  • Hulp bij schade door eigen toedoen
Leg de verantwoordelijkheid voor de leaseauto's van jouw collega's neer bij een wagenparkbeheerder.
knop