Digital

Waarom jij nu een digitale business van jouw bedrijf moet maken

Leestijd 3 minuten
Auteur

In een wereld die zich deels online afspeelt, is het ook voor jouw business van belang om mee te schakelen in een hogere digitale versnelling. Ontwikkelingen volgen elkaar snel op en met uitsluitend digitale marketing tel je niet mee. Verdienmodellen maken plaats voor een digitale variant, bedrijfsprocessen automatiseren en om data optimaal te benutten moet je deze bundelen en rubriceren. In een paar stappen helpen wij jou de digitale transformatie inzetten.

Efficiënte bedrijfsvoering door connectivity

Met een basisportal houd jij het overzicht op de voorraden in de verschillende vestigingen in jouw bedrijf. Die cijfers zijn realtime beschikbaar. Maar voor de gemiddelde dagelijkse voorraad van vorig kwartaal draai jij rapportages uit om door te spitten en dat kost onnodig veel tijd. Werk efficiënter door die data middels ERP-software te koppelen. Hierdoor worden voorraadsystemen, bedrijfsadministratie en logistiek zodanig verbonden dat alle informatie door het hele bedrijf digitaal beschikbaar is. Voor iedereen.

Bespaar kosten dankzij passende connectivity-oplossingen. Zo doe je dat.

Klantgegevens in een CRM-systeem

Klantgegevens noteer jij al lang niet meer op een Rolodex en de tijd van visitekaartjes uitwisselen is voorbij. Door een CRM-systeem te implementeren beheer jij overzichtelijk klantdata. Het systeem biedt ook ondersteuning voor salesmanagement en maakt integratie met social media mogelijk. Kies je voor een variant die cloudgebaseerd is, dan heb je toegang tot meerdere apps die toegespitst zijn op jouw behoeften en de belangrijkste processen in jouw bedrijf.

7x Digitalisering

Succesvol automatiseren

De koopgeschiedenis van een klant handmatig opzoeken, eindeloos doorklikken in een mappenstructuur om dat ene bestand te vinden en wijzigingen in de voorraad manueel doorvoeren. Neem jouw werknemers deze terugkerende taken uit handen door proces-automatisering. Zo hoeft de voorraad niet meer handmatig aangepast te worden in een Excel maar wijzigt deze automatisch als de kassière een artikel scant. Breng deze data bij elkaar in een visueel aantrekkelijk dashboard, portal of app. Zo is alle informatie binnen handbereik en kunnen medewerkers zich sterker richten op hun kerntaken.

Automatisering gaat hand in hand met dashboarding. Start zo’n portal en ga voor gemak en efficiëntie. Wij helpen je verder.

Ontdek meer

Informatiebeveiliging

Geen dagelijkse maar een maandelijkse back-up van gegevens, een rondslingerende lijst met wachtwoorden en USB’s die van werknemer aan werknemer worden doorgegeven. Als de informatiebeveiliging van jouw bedrijf niet op orde is, komt bedrijfsdata als klantgegevens op straat te liggen. Met drastische gevolgen.

Om zorgvuldigheid van digitale gegevens te waarborgen is een bedrijfsbrede gedragsverandering nodig. Dat stopt niet bij werknemers alert maken op phishing en ransomware-activiteiten. Neem meer maatregelen en las bijvoorbeeld een maandelijks moment in voor beveiligingsupdates op laptop van personeel. Zo voorkom jij dat belangrijke updates genegeerd worden. Verplicht passwordmanagers en tweetrapsauthenticatie. En onderzoek of jij budget vrij kunt maken voor informatiebeveiliging zoals een verzekering.

IT en online markt

Online vergaderen, klantafspraken via Microsoft Teams en een digitale workflow voor het hele bedrijf. IT speelt een belangrijke rol binnen de organisatie en bij het bedienen van de online markt. Sales en klantcontacten lopen via webshops, e-commerce en online marketing. IT-systemen die op orde zijn en het aanbrengen van structuur in data zijn randvoorwaarden voor deze processen.

Investeer in goed functionerende webcare, trainingen voor jouw CMO en reviewmanagement tools. Zo houd jij grip op alle zaken die zich in het verlengde van jouw onderneming online afspelen. Laat je desnoods helpen door een partner die gespecialiseerd is in digitale business. Zo verklein jij risico’s en benut jij kansen optimaal.

Een expert richt zich op het optimaliseren van de efficiëntie binnen jouw marketingafdeling.
knop